Jak skutecznie wypozycjonować kardiologa?

Przyglądając się z bliska potrzebom pacjentów, lekarz XXI wieku powinien nie tylko korzystać z innowacyjnych badań i sprzętów, ale musi mieć także dobrą renomę w internecie. Jak wiadomo sieć jest potężnym narzędziem i wielu z nas podczas wyszukiwania  specjalistów zamiast opierać się, jak to wcześniej bywało na poczcie pantoflowej zagląda do internetu i tam szuka na przykład dobrego kardiologa. Schemat jest bardzo prosty. Wystarczy włączyć jedną z popularnych wyszukiwarek, wpisać na przykład dane lekarza i na liście wyników pojawią się specjaliści przyjmujący w okolicy. O ile pacjentowi szykującemu się do pierwszej wizyty zależy jedynie na znalezieniu godnego zaufania kardiologa, o tyle lekarz powinien skupić się na dotarciu do różnych grup pacjentów. Jak to zrobić? Jak skutecznie wypozycjonować kardiologa? Jak być w tak zwanym TOP 10 w wyszukiwarce Google?

Jeśli chodzi o pozycjonowanie stron medycznych, to istnieje kilka sprawdzonych rozwiązań. Zanim jednak poznamy szczegóły warto dodać, że kardiolog nie  musi mieć typowej strony internetowej. Jego działalność można wypromować poprzez portale społecznościowe lub dodając wizytówkę do map Google. Jeżeli jednak, kardiolog chce mieć własną stronę, to warto zacząć od podstaw.

Po pierwsze, dobra domena

Jedną z kluczowych kwestii powinno być zarejestrowanie domeny o chwytliwej nazwie. W przypadku promocji kardiologa pozycjonowanie stron pozwala na stworzenie domeny w nazwie której będzie na przykład imię i nazwisko lekarza, można także użyć nazwy specjalizacji lub nazwy przychodni, którą kardiolog prowadzi.

Poniżej kilka przykładów jak może wyglądać nazwa domeny:

-imięnazwisko.pl

-nazwiskoimię.pl

-kardiolog.nazwisko.pl

-nazwisko.kardiolog.pl

-kardiolognazwisko.pl

-nazwaprzychodni.pl

 Po drugie, strona tematyczna

Jeśli mamy na myśli strony internetowe dedykowane dla kardiologów, to projektując takie witryny powinniśmy zastosować kilka medycznych schematów. Z tą specjalizacją kojarzy nam się przede wszystkim symbol serca, stetoskopu i kardiogramu. Tworząc szablon możemy wykorzystać tego typu grafiki, ale możemy także umieścić zdjęcia samego lekarza, jego gabinetu lekarskiego czy przychodni w której przyjmuje. Ważne by wszystkie treści było w odpowiedni sposób zoptymalizowane. Zdjęcia muszą być unikalne i podpisane, teksty oryginalne, a kod źródłowy strony ustawiony w taki sposób by witryna ładowała się najszybciej jak to możliwe. Nie bez znaczenia będą także słowa kluczowe. Podczas ich wybierania na chwilę należy postawić się w sytuacji pacjenta i zastanowić nad tym co sami wpisalibyśmy w wyszukiwarkę Google. Warto także sprawdzić na jakie frazy pozycjonowane są strony konkurencji. Skutecznym rozwiązaniem jest również wybrane swojej grupy docelowej, inne słowa kluczowe dedykujemy osobom starszym, a inne młodzieży.

 Po trzecie, ,apy Google

Ciągle nie wiesz jak skutecznie wypozycjonować kardiologa? Wspomnianym już wcześniej rozwiązaniem jest dodanie jego wizytówki do map Google. Dzięki temu prostemu zabiegowi każdy użytkownik internetu będzie mógł sprawdzić dokładny adres klinki. Do takiej wizytówki możemy dodać nie tylko imię i nazwisko, specjalizację czy adres kliniki, ale także godziny przyjęć i kontaktowy numer telefonu. Pacjent w zasięgu wzroku będzie mieć wszystkie dane i w każdej chwili może sięgnąć po telefon i umówić się na wizytę.

A skoro już o telefonach mowa, to biorąc pod uwagę przyzwyczajenia przeciętnego internauty lekarz kardiolog powinien stworzyć nie tylko klasyczną stronę internetową, ale także jej nowoczesną wersję, która będzie się wyświetlać na różnych urządzeniach mobilnych. Ze smartfonów i tabletów korzystamy praktycznie przez całą dobę, takie urządzenia mamy w zasięgu ręki i logicznym jest, że jeśli czegoś szukamy w sieci, to bierzemy telefon i włączamy popularną wyszukiwarkę. Kardiolog optymalizujący swoją stronę musi zwrócić uwagę na stworzenie wersji responsywnej. Dzięki temu, witryna będzie szybko się ładować na różnych urządzeniach mobilnych.

 Po czwarte, serwisy branżowe, blogi i portale społecznościowe

Bez względu na wiek, zainteresowania czy wykonywany zawód wielu użytkowników internetu aktywnie udziela się na popularnych portalach społecznościowych. Nic więc dziwnego w tym, że szukając kardiologa włączymy Facebooka czy Instagram. Lekarz, który będzie miał swój profil na takich stronach szybko zyska renomę, zdobędzie zaufanie i przyczyni się do wypozycjonowania swojej strony. Równie ciekawym i skutecznym rozwiązaniem będzie prowadzenie tematycznego bloga. Kardiolog może samodzielnie umieszczać na nam wpisy opowiadające o jego praktyce, doświadczeniach, prowadzonych badaniach i metodach leczenia. W tym miejscu należy dodać, że wszystkie artykuły powinny być pisane prostym, zrozumiałym i czytelnym językiem. Nowoczesne pozycjonowanie stron, to także umieszczanie linków na branżowych portalach medycznych. Im lepsze strony internetowe i im więcej linków będzie prowadzić do witryny kardiologa, tym istnieje większa szansa na skuteczny marketing. Efekty takich zabiegów nie są natychmiastowe, ale pozwalają za to na skuteczne wypromowanie kardiologa.

Dodaj komentarz